Rok 1968 přinesl světu a kultuře mnoho zásadních událostí. Do vesmíru odstartovala první raketa s lidskou posádkou, byla založena hudební skupina Genesis, narodil se jeden z nejlepších skejťáku na světě Tony Hawk a naše země se po prvotním nadšení ponořila na 21 let do šedi řízené komunisty.
Pro svět techna je však šedesátý osmý rokem narození jedné z největších legend tohoto žánru – Luka Slatera. Stalo se tak v červnu ve malém anglickém městě Reading.
Luke se k elektronické hudbě dostal díky svému otci, který doma poslouchal všemožné experimentální projekty šmrncnuté elektronikou. Není proto divu, že už jako puberťák pracoval v několika obchodech s hudbou, včetně shopu Jelly Jam v Brightonu.
Když bylo Slaterovi 20 let, uchvátil jej acid house, kvůli kterému začal hrát z gramců a získal rezidenturu v londýnském klubu Heaven.
O rok později přichází jeho první producentský počin – skladba Momentary Vision. Od této chvíle se datuje i Slaterova skladatelská multi schizofrenie. Vydává pod pseudonymy The Clementine, Translucent, Offset, Krispy Krouton, 7th Plain, 4 Slots For Bill a samozřejmě také Planetary Assault Systems. Některé z těchto přezdívek měly krátkou životnost, jiné naopak delší, nicméně v roce 1997 podepsal pod svým jménem smlouvu s legendárním labelem NovaMute, na kterém mu v roce 1998 vyšlo album Freek Funk.
O rok později vydává revoluční desku Wireless a jeho tracky All Exhale a Nothing at all bodují v britské UK singles chart. Začátek nového milénia je pro Slatera všeobecně velmi úspěšným obdobím. Na svých albech definuje originální a nenapodobitelný sound, v rámci kterého si občas odskočí do elektra, jindy zase do nekompromisního UK techna.
I proto se stává žádaným Djem na všech světových festivalech a parties (Love Parade, Sonar, …). O Slaterovy skladby mají zájem reklamní agentury a Slater se nebojí dál a dál experimentovat, proto spolupracuje s vokalisty z celého světa.
Za zmínku stojí i jeho speciální DJské sety – například pro klub Fabric, které dodneška patří to síně slávy světového techna.
Luke Slater je synonymem pro britské techno 90. let, proto jeho některé aktivity po roce 2000 působily na mnoho jeho skalních fanoušků značně kontroverzně. Přeci jen udělat remix pro Madonnu je počin, který se techno inženýrské obci špatně vysvětluje. Stejně rozporuplně bylo srdcaři přijato album Alright on Top z roku 2002, které vyšlo na labelu Mute.
A není se čemu divit – díky vokálům dostalo album mainstreamovější charakter, což na jednu stranu znepokojilo tradiční publikum, na druhou stranu se však o jméno Luke Slater začalo zajímat mnohem více lidí, pro které se stal vstupenkou do světa techna. Roku 2006 rozjel Luke Slater svůj vlastní Mote-Evolver, který vydává jak vinyly, tak digitální formáty.
Slater je muž mnoha tváří. Jen málokterý producent za svou kariéru vydával pod tolika přezdívkami, na tolika labelech, tak rozmanitou a uznávanou hudbu.
Zdroj: Apokalypsa