Všechno to začalo před šestadvaceti lety, kdy si madridský rodák Oscar Mulero koupil album Standing on a Beach skupiny Cure, díky kterému se začal vážně zajímat o svět hudby a především o Djing. Brzy na to pořídil první gramce a začal se objevovat na podiích mnoha lokálních klubů.
Za jeho první regulérní job by se dalo považovat angažmá v podniku New World, díky kterému také přičichl k práci producenta. Počátkem devadesátých let se dny klubu New World sečetly a než clubbeři stačili říct „amen“, Mulero už rozjížděl nový klub s názvem The Omen. Tento klub se zanedlouho stal turistickou atrakcí, do které se sjížděli vyznavači pořádné taneční hudby z celého světa. Tím se Mulero dostal do hledáčku nejen španělských ale i zahraničních promotérů, a proto se jeho druhým domovem staly letištní haly celého světa.
Roku 1996 se Oscar Mulero objevuje na line-upu třetího ročníku vyhlášeného španělského festivalu Sonar, na kterém hrají i Richie Hawtin, Laurent Garnier a Jeff Mills, čili osobnosti, které zásadně formují a definují tehdejší techno zvuk. O Mulerově DJských schopnostech se navíc začíná mluvit i za hranicemi Španělska a Katalánska…
O pár let později se jeho jméno dostává na plakát festivalu Members of Mayday a přichází také nabídka na namíchání speciálních setů pro label So Dens. Ptáte se čím byly speciální? Především netradičním výběrem desek, mezi které se dostaly průlomové kousky z Birminghamské školy, s laskavým svolením Regise a Surgeona a pecky z dílny Jeffa Millse a Joeyho Beltrama. I proto se zmíněné mixy staly nejprodávanějšími elektronickými alby Španělska všech dob.
Mulero začíná být na přelomu tisíciletí vděčným tématem pro média, která si všimla jeho neobyčejného talentu. Místo rádoby bulvárních skandálů a nahých fotek z dovolené se však Oscar snaží skrz masmédia představit veřejnosti prototyp DJe 21. století, pro kterého je hudba a perfektně zvládnutá technika na prvním místě. Činný je také po producentské stránce – s kolegou Groofem z Madridu vydávají desku na labelu Branwaves a v roce 2000 poprvé vychází Mulerova hudba na zahraničním labelu – konkrétně na francouzském Kobayashi. Oba počiny sklízí nevídaný úspěch a kladné kritiky.
Oscar Mulero zanedlouho zakládá své vlastní labely Warm up Recordings a Pole Recordings. Zároveň vydává u takových legend jako jsou vydavatelství Tresor, Tsunami, Coda nebo Pure Plastic. Mezi lety 2000 až 2002 vydal přes deset úspěšných EPček, díky čemuž se propracoval do jedné z nejlepších bookingových agentur té doby – berlínské Dynamix Booking.
Podobně jako další matador letošní Apokalypsy Luke Slater, i Mulero začal hudebně experimentovat pod jinými pseudonymy. Za zmínku stojí například album Occhi Chiusi, které vydal jako Trolley Route nebo jeho tvorba pod přezdívkou Dr. Smoke, ve které zabrousil do oblasti elektra, dub a IDM. Díky svému nadání dělá remixy těm nejlepším techno producentům a v roce 2008 dosahuje dalšího pomyslného vrcholu – se svým DJ bagem projel celý svět a objevil se takřka na všech zásadních akcích.
Rok na to vydává pod svým alter egem Trolley Route album na Tresor Records a spolupracuje také se svými krajany Exium, Reeko a Christianem Wünschem.
V posledních letech je pro Oscara charakteristické experimentování s novými technologiemi – ať už ve studiu tak při živých setech, které propojuje s propracovanou vizuální show, umocňující celkový zážitek.
Tento rok slaví Mulerův label Warm up desáté narozeniny a zanedlouho na něm vyjde již třicátý release.
Zdroj: Apokalypsa