Temné aj sarkastické zvukové plochy okorenené ambientom a noizom a to všetko zabalené do tanečných rytmov? Je ťažké odhadnúť, či práve takýto popis správne vystihuje „apokalyptické disko“, ktoré sa stane hlavnou témou už 14. pokračovania netradičných hudobných večerov Music Laboratory.
Nech už apokalyptické disko znamená čokoľvek, naživo ho priamo od producentov budete môcť zažiť v piatok 29. novembra v bratislavskom klube Fuga.
Hlavnou postavou večera bude Rentip, polovička legendárneho bratislavského noizového zoskupenia pRE oPTIMAL oRDER. Rentip predstaví a pokrstí svoj dlho očakávaný sólový album s názvom Daily Routines.
Ako je zvykom, Music Laboratory vždy predstavuje aj špeciálneho hosťa zo zahraničia. Tento raz to bude v našich končinách menej známy rumunský producent Dan Handrabur. Na Music Laboratory sa predstaví so svojím novým projektom Dreamdoktor. Dan Handrabur v minulosti spolupracoval s kanadským producentom Philom Westernom (Off and Gone, Floatpoint), ďalšie z jeho projektov sú Mere Mortal, Weed (s manželkou Cristinou) a legendarny Shukar Collective, kde svetovo mixuje svoju samplovanú a komponovanú elektroniku s autentickými a surovými spevmi rumunských Rómov. S akými hudobnými zámermi prichádza do Bratislavy je však stále tajomstvom.
K apokalyptickej diskotéke Music Laboratory sa pridá aj slovenská legenda hĺbkového výskumu elektronickej hudby Urbanfailure, člen zoskupenia Urbsounds. Zahrá aj takmer rezidentný DJ podujatia Makkatu a známy slovenský DJ a producent Monoide. Apokalyptickú ale zároveň tanečnú atmosféru podporí svojimi živými vizualizáciami Zden (Satori), podľa organizátorov “najväčší majster čo sa týka VJingu minimálne v Karpatskej kotline”.
Music Laboratory je spoločným projektom agentúry Propaganda Production a občianskeho združenia DiveRzita. Cieľom organizátorov je pripravovať raz za čas v akomoľvek vhodnom klube alebo priestore večer venovaný vždy inému žánru elektronicej hudby. “Ľuďom ponúkame projekty, ktoré nás aktuálne bavia, alebo tie, ktoré sme napríklad len čerstvo objavili a spoločne s návštevníkmi akcií ich môžeme spoločne naživo preskúmať. Niekedy je dramaturgia zameraná na žúrovanie, inokedy je to viac o počúvaní a môže sa stať, že nastane aj zvukový terror,” povedal Michal Tőzsér z Propaganda Production.
Zdroj: ArtInfo