Vychádza album s legendárnymi nahrávkami Lucie Bílej, ktoré pre ňu napísali hudobný skladateľ Ondřej Soukup a textárka Gabriela Osvaldová. Album Soukup / Bílá / Osvaldová sa na pultoch objaví na CD a 2LP práve dnes.
Album mapuje mnohoročnú spoluprácu výnimočných umelcov. Hneď prvou spoločnou zásadnou prácou bola ústredná skladba pre film Requiem pro panenku. Nasledoval unikátny album Missariel (1992), ktorý predznamenal roky jedinečnej spolupráce. Tá zahŕňala aj filmovú a scénickú hudbu a slávne muzikálové inscenácie. „Síla toho, co pro Lucii Gabriela Osvaldová s Ondřejem Soukupem vytvořili i v následujících nultých letech, nemá v tehdejším českém popu obdoby. Kdo zažil některé představení jejich muzikálu Johanka z Arku, ví, o čem je řeč. A to, že se v té době objevila v některých recenzích formulace ,nová Hegerová’ nebylo daleko od pravdy…“, píše k albumu publicista Josef Vlček. „Za sedmnáct let spolupráce vykreslili Soukup, Bílá a Osvaldová svérázný obraz cesty životem. Cesty své i své generace. Od energických funkových začátků v Láska je láska po slovanskou romanci Miluji tě nebo chandru a kocovinu v Tolik vína, tolik slov. Vždycky se šarmem a s vědomím, že vyjadřují stejné radosti a prožívají stejné bolesti jako jejich posluchači.“
Gabriela Osvaldová k tvorbe pre Luciu Bílu hovorí: „Co dodat. Byla to hezká spolupráce, inspirující. Bavilo mě to. Nic a nikdo, krom mé vlastní omezenosti, mě neomezoval. Z krátké přeháňky svobody padal duši osvěžující déšť.“
Album uzatvára novinka v podobe zostrihu nevídaných hlasových výkonov Lucky Bílej: „Lucčiny excentrické schopnosti mi dávaly možnost i k experimentům, které by jinak nešly zrealizovat. Je to odvážná žena a za to jí děkuji. Nakonec, proto také vznikla závěrečná skladba desky Salto mortale, ve které jsem spojil její největší hlasové a pěvecké excesy,“ vyznáva sa Ondřej Soukup. A odborný názor pridáva hlasový pedagóg a riaditeľ Konzervatória a VOŠ J. Ježka v Prahe Eduard Klezla: „Mnozí hudební producenti, autoři hudby, textů, režiséři a spolupracovníci se vždy snažili z jejího na první poslech neomezeného hlasového materiálu vytěžit mimořádnou interpretaci jdoucí mnohdy až za hranice možností lidského hlasu. Tento hudebně pěvecký exces nabízí škálu až zvířecích zvuků od křiku, škrabání hlasu, skřípotu až k vyčerpávajícímu chrapotu, kde jsou již slyšet budoucí možné hlasové problémy. To, však nikdy interpretce nevadilo a nebránilo v tom, aby mnohdy takto brutálně zacházela se svým hlasovým materiálem. Zvuky linoucí se z nahrávky zní mnohdy až příšerně bolestivě, ale pouze a jen obrovský pěvecký talent umožňuje toto brutální zacházení, které dává onen ojedinělý rukopis a nezaměnitelnost. Naprosto výjimečný hlas Lucie Bílé však toto vždy nabízel.“
Zdroj: WM