Dosiaľ všetci, čo účinkovali v tej istej miestnosti, v ktorej mal podľa brunsvikovsko-chotekovskej rodinnej tradície pobývať a koncertovať L. van Beethoven, boli očarení a prejavili neskrývané nadšenie, úctu a obdiv nielen ku skladateľovmu umeleckému a ľudskému géniovi, ale aj ku geniu loci, ktorý ku kaštieľu v Dolnej Krupej nesporne patrí.
Chris Byars, tenor saxofón – rodák z New Yorku, naštartoval svoju kariéru ako šesťročný, keď spieval s Metropolitan Opera Company. Hre na saxofón sa začal venovať v štrnástich rokoch. Je rovnako uznávaný ako vynikajúci skladateľ a aranžér, o čom svedčí viacero prestížnych cien, grantov a odmien, ktoré dostal od mnohých organizácií vrátane The Tanne Foundation and Chamber Music America. Chris pôsobil na fakulte jazzu v Lincoln Center a v roku 2009 bol ocenený hlavným grantom za 18 dielnu sériu, ktorá priviedla jazz a hudbu Bashira Quasima do verejného školského system v New York City. Spolu s Ari Rolandom vedie pokračujúci program „Bi-Communal Jazz Futures“ na Cypre, sponzorovaný Velvyslanectvom USA v Nikozii.
Ari Roland, kontrabas – už v šestnástich rokoch profesionálne hral na basu v New Yorku, takisto sa mu dostalo 5-ročného štandardného vzdelania v The Juilliard School. Pracoval s množstvom najvýznamnejších postáv jazzu, vrátane Barry Harris, Betty Carter, Lou Donaldson, Wynton Marsalis, Marcus Roberts and Harry Connick Jr. Jeho dve CD ako vedúceho kapely od Small Records si zaslúžili obrovské nadšenie kritiky v medzinárodnej jazzovej tlači a jeho tretie CD „New Music“ bolo uvedené v septembri 2009. V posledných troch rokoch cestoval ako „Veľvyslanec Jazzu“ pre Ministerstvo zahraničných vecí USA do 26 rôznych krajín v rámci 41 programov.
Zaid Nasser, altsaxofón – narodil sa a vyrástol v New Yorku, je synom majstra jazzu a blues Jamila Nassera, učil sa priamo od samothných legiend jazzu. V 19 rokoch sa vrátil do Memphisu, rodného mesta blues, dva roky hral s Calvinom Newbornom. Keď sa vrátil do New Yorku, bol hlavným sólistom Panama Frances „Savoy Sultans“ s priekopníckym jazzovým organistom Billom Doggettom. Jeho CD bolo mnohými kritikmi zahrnuté do ročného „Top Ten“ listu. Zaid ostal pôsobiť v New York City. Takisto koncertoval v Európe, na strednom východe a celej Ázii ako vedúci kapely a pre Ministerstvo zahraničných vecí.
Keith Balla, bicie – narodený v Austin, Texas, v roku 2004 sa presťahoval do New Yorku. V 17-tich rokoch začal Keith profesionálne pracovať v New Yorku. Študoval pod vedením majstra a učiteľa v bubnovaní Kennyho Washingtona. Koncertoval v USA, Európe a Ázii, pôsobí v New Yorku kde spolupracuje s množstvom tamojších mladých, dynamických a vplyvných jazzových umelcov. Založil spolok jazzových bubeníkov všetkých úrovní v Amerike aj mimo nej a potom ako vydal debutové CD v roku 2008, naďalej vystupuje v New Yorku.
Publikoval: Redakcia GREGI.NET