Kidkanevil a Daisuke Tanabe. Dvaja producenti, uznávaní vo svete elektronickej hudby, ktorí kolaborovali a prišli s inovatívnym projektom Kidsuke, ktorý znie akoby z iného sveta.
Pri jeho počúvaní máte pocit, že sa nachádzate v zasnenej imaginárnej krajine. Vo štvrtok 8.11. sa predstavia v bratislavskom klube NuSpirit. Prinášame rozhovor s producentom Kidkanevil.
Prečo ste sa rozhodli s Daisukeom spolupracovať pod názvom Kidsuke?
Stretli sme sa ako účastníci Red Bull Music Academy v roku 2010 a jednoducho to medzi nami zafungovalo. Už pred tým sme boli fanúšikmi toho druhého a spolupráca nám preto prišla ako prirodzená vec. Máme spoločné zázemie vo veciach, ktoré nás inšpirujú, a ktoré v našej hudbe radi využívame. Taktisto sme sa rozhodli priniesť niečo nové do našej tvorby.
Čo sa ti páči na tvorbe Daisuke Tanabe?
Roky som bol vášnivým fanúšikom Daisuke a milujem jeho prácu. Myslím si, že jeho beaty sú jedinečné a úprimné, sú to hlavné veci, na ktoré sa zameriavam, a ktoré obdivujem. Má prirodzený, jemný prístup, aj keď vytvára šialené klubové beaty. Hudobne mu rozumiem na viacerých úrovniach. Keď vyrastiem, chcem byť ako Daisuke Tanabe.
Užíval si si prácu v štúdiu? Ako prebiehal proces tvorby kým vznikla celá nahrávka?
Po tom ako sme odohrali našu show v Syndicate v Singapure, strávil som istý čas v Japonsku. A vtedy sme reálne prišli s nápadom na Kidsuke. Potom prišiel Daisuke na krátky čas do Londýna, kedy sme u mňa spravili kopec nahrávok. Použili sme mnoho detských hračiek a prístrojov, ktoré som pozbieral. Potom sme si posielali jednotlivé party emailom a pracovali na nich. Počas nahrávky Kidsuke som vlastne prvý krát pracoval najmä cez deň, čo podľa mňa mení nejako aj atmosféru tejto nahrávky.
Prečo všetky tieto zvuky pripomínajú detstvo?
Ja neviem, proste to dobre znie. Myslím si, že preto Myazaki robí také krásne filmy. Myslím si, že je tam určitá energia a pocit detstva. Myslím si, že je dôležité, nestratiť ten pocit, keď človek vyrastie. Keď ste dieťaťom, emócie nás úplne ovládajú. Všetko sa zdá byť buď absolútne úžasné alebo máte pocit, že prichádza koniec sveta. Detský svet poskytuje zaujímavý kreatívny priestor, je to veľmi živé miesto. Osobne som znechutený zo sveta dospelých.
Aké si mal detstvo a aké boli tvoje tínedžerské roky?
Wow, to je vážna otázka. Bez zbytočného rozpisovania sa by som povedal, že to bolo jedno veľké dobrodružstvo. Vyrastal som v časti mesta, ktorá sa dá považovať za rušnú, ale taktiež bola pri lese, ktorý bol kúzelný a šialený. Taktiež som zvykol pozerať seriál Ghostbusters a hral Segu, až kým ma neboleli oči. A kreslil som veľa obrázkov.
Tracky Tiny concrete block a SGstep sú dosť rozdielne, napriek tomu tvorí celá nahrávka súdržný celok. Kde hľadáš tieto nápady a ako ich spájaš dokopy?
Nebolo to veľmi plánované, len sme začali pracovať na nejakých nápadoch. Ale všetko bolo založené na nahrávaní detských hračiek a ďalších vecí, preto si myslím, že práve tie viažu všetko dokopy. Pôvodne tam bolo oveľa viac klubových beatov a ďalších nápadov, ale v polovici procesu sme sa rozhodli ísť viac spletitým a zaujímavejším smerom. Vo svete elektronickej hudby je veľa klubovej hudby, tak prečo sa nevydať iným smerom? Na posledný album sme vybrali beaty, ktoré sa k sebe hodili najviac a snažili sme sa ich vtesnať do 45 minút. Pôvodná verzia trvala asi hodinu, ale to sa nám zdalo príliš dlhé. Dokonca sme museli vypustiť jeden z mojich obľúbených trackov, pretože sme nevedeli prísť na to, ako ho zakomponovať do celkového diela. Radi by sme ho čoskoro pridali ako bonus.
Zdalo sa mi to alebo som začul Duffyho Ducka na vašej nahrávke? Aké zvuky sa ti páčia?
Haha, Daffy je najlepší. Duck Amuck and Duck Dodgers v 24½th Century sú veľdielo. Nemyslím si, že je tam nejaká vzorka Daffyho Ducka, ale animácie mali určite veľký vplyv na náš projekt. Dokonca už ako dieťa som chcel byť animátorom.
Aký najbizarnejší zvuk si použil v nahrávke?
SGstep je založený na vzorke semaforových svetiel v Singapure. Ich semafory majú coolový zvuk. Možno to, neviem, je tam veľa zábavných zvukov. Použili sme tiež zvieracie zvuky, ktoré sme spravili tak, aby zneli ako zvuky syntetizátora. Daisuke vždy nahráva divné zvuky všade kam chodí.
Čo ste si pripravili pre váš koncert na Slovensku?
Momentálne pracujeme na našom live sete, tak uvidíme ako bude znieť! Dúfajme, že niečo z toho vznikne. Máme tajnú zbraň nazvanú JealousGuy, je to úžasná nová beatmaker-ka z Japonska.
Počas NouveauNU.Night vystúpia 8.11.2012 v NuSpirit Clube Vec, Karaoke Tundra a Foolk
Zdroj: Edo Kopček
Foto: archív