Inhuman Terror kedysi tvorili len dji, ale začali sa vyskytovať ďalšie talenty spĺňajúce predstavy tejto crew, a tak sa rozširovala o ďalších členov z iných krajín, dokonca kontinentov. V druhej vlne sa objavil práve producent Oiltech, s ktorým je tento rozhovor.
Vďaka jeho trackom, ktoré sa objavili aj na vydavateľstvách ako Infectech rec. Sickbrain rec.Lethal injection rec. Instagib rec. atd… tak pomohol zviditeľniť sa nie len sebe, ale aj samotnému Inhuman Terroru. Nejaký čas už Oiltecha môžete vídať i za mixpultami na rôznych párty a prednedávnom si spoločne s Bublinskym vymysleli projekt Betonaren, ktorý už splodil zopár hudobných stôp v drum and bassovom duchu.
Prezraď kedy sa ti vnukol nápad začať tvoriť muziku, kedy si ho začal realizovať a aké zmeny ti to do života prinieslo.
Bolo to asi pred šiestimi rokmi. Vždy ma zaujímalo ako vzniká elektronická muzika. Pamätám si ako som si stiahol demo verziu jedného nemenovaného programu a netušil som ako začať. Asi rok som sa do toho pozeral len tak, netušil som absolútne čo mám robiť, ale keď som konečne prišiel na to, ako si poskladať beat a pridať bassovú linku tak ma to chytilo a drží ma to doteraz. Postupom času, rok po roku som si začal uvedomovať, že by som mal viac investovať do zvuku, keďže moju produkciu už pár ľudí pozná a chcel by som sa tomu určite aj naďalej venovať. V blízkej budúcnosti by som si rád vybudoval dáke malé štúdio, kde by som nebol rušený susedmi atď. Prinieslo mi to veľa nových skúsenosti a priateľov. Párkrát sa mi stalo, že ma ľudia spoznali aj v iných kútoch Slovenska a to ma dosť príjemne šokovalo.
Vo svojej továrni na betóny sa občas schádzaš i s Bubom. Čo ste stihli odliať a kto si to už všimol?
Áno, párkrát sme sa zišli, ale ako som už spomenul, sme dosť ovplyvnení susedmi. Verím, že by sme sa Betonarni naplno venovali, keby bolo kde. Máme zopár betónových trekov, všimlo si ich viac ľudí ako sme si obaja predstavovali, čo nás veľmi prekvapilo.
Ešte to nie je tak dlho, čo ťa vídať v line up-och, ale už je vidno, že ľudí vieš baviť svojím výberom. Bavíš sa pri tom aj ty?
Na to, že sa produkcii venujem cez 5 rokov, možno 6, prvýkrát som mal tu česť zahrať si len pred rokom a pol. Snažím sa vyberať to, čo baví mňa a zároveň to, čo si myslím, že ľudia odo mňa očakávajú.
Ktorí producenti bavia teba a rád používaš in výtvory vo svojich setoch?
Yabol kvôli jeho psychadelickým trekom, Centaspike kvôli jeho temnej technickej stránke, ďalej určite Pyro, Ruin, Lethal atď. Hrozne ma baví oldskul, taký ten technoidový oldskul, ale na druhej strane ma strašne baví čistučký zvuk, to sa samozrejme nedá porovnať s niektorými oldskul technoidmi.
Produkcii venuješ pomerne dostatok času, takže nás nenaťahuj a rovno vyklop, že s akým zvukom sa pohrávaš a aké beaty z tvojho bytu možno očakávať.
Zvuk riešim častejšie ako celú skladbu, mastrovanie ma strašne baví, ale som smutný z toho, že ani monitory nedokážem naplno využívať, pretože som obmedzený na istú hlasitosť. Momentálne sa sústreďujem na techstepy. Rád to obmieňam, niekedy robím plechárčinu a inokedy zas technu podobajúce sa treky. Keď sa mi podarí vybudovať také to moje malé osobné štúdijko, sľubujem, že prinesiem veľa do Slovenského drum and bassu.
(Rozhovor pôvodne vyšiel v šašopise Podkušiteľ, ktorý budete môcť získať aj na festivale.)
Zdroj: Organizátor