Huslistka a speváčka Miriam Kaiser predstavuje nový videoklip k hravej letnej novinke Siete na lov rýb. Aj keď pieseň vznikla v pochmúrnom januárovom počasí, práve charakter a text predurčil skladbu na letné uvedenie. Po skladbe Horúca slza je to druhý singel k pripravovanému štvrtému štúdiovému albumu. Veselá a vtipná pieseň s jednoduchou a hravou melodikou je trochu atypická pre autorkinu tvorbu posledných rokov. Stále je to však v štýle jej blízskeho pesničkárstva, ktoré Miriam zaodieva do ľahkého popového šatu.
Základ aranžmánu tvorí sláčikové kvarteto doplnené o jemnú elektronickú rytmiku. Okrem samotnej autorky sláčiky nahrávali huslista, aranžér a hudobný producent Milan Adamec, violistka Júlia Bolebruchová a violončelistka Lujza Ďurišová. O farebnosť v inštrumentácii sa postarali aj dychové nástroje flauta Andrea Adamcová a fagot Radovan Práger. Skladba sa napriek kontrastnému charakteru stala súčasťou nového projektu s názvom “Spievajúce husle”, kde autorka predstavuje nové piesne a inštrumentálne kompozície ovplyvnené pesničkárstvom, klasickou hudbou a worldmusic. Novú tvorbu už uviedla Miriam so svojim triom začiatkom leta na dvoch koncertoch, ktoré podporil aj Fond na podporu umenia v synagóge v Lučenci a v Dome umenia v Piešťanoch. Tretí koncert plánuje v rámci oficiálneho uvedenia nového CD v piatok 23. októbra v divadle Ticho a spol. v Bratislave.
Režisérom a kameramanom klipu je Ľubomír Rechtorík, s ktorým autorka spolupracovala aj na vizuálnom koncepte albumu Tanec strún, režíroval aj dva posledné videoklipy k piesni Umelec a Horúca slza.
Miriam k napísaniu piesne inšpirovala jednoduchá otázka priateľky, čo si želá v novom roku. Netradičná odpoveď a reakcia priateľky podnietila Miriam k napísaniu novej skladby.
“Odpovedala som jej, že si želám rok plných sietí. Prekvapilo ma, ako si všetko hneď spojila so sociálnymi sieťami …, ja som to tak nemyslela. Preto som napísala pieseň, ktorá je tak trochu paródiou na sociálne siete. Jednoducho a vtipne upozorňuje na nástrahy médií, predovšetkým sociálnych sietí. Väčšinou je realita úplne iná. Akokoľvek sa snažíme byť na sociálnych sieťach „nad vecou”, stále ich riešime. Chápete?… ako vyzeráme, aký má moja fotka orez, filter, koľko máme lajkov, followerov atď.”
Prostredie klipu sa javí ako bežné miesto nášho spolužitia. Dej sa odohráva na pavlači staromestského domu s rodinou, blízkymi a susedmi, ktorých sa speváčka snaží vtiahnuť do uvoľnenej, radostnej atmosféry piesne.„ Pôvodne som myslela, že budeme natáčať niekde pri vode, najlepšie na starej rybárskej loďke, veď klip sa volá Siete na lov rýb, ale časom som pochopila, že dôležitejšie je upriamiť pozornosť na pointu.”
Režisér a kameram klipu Ľubomír Rechtorik vymyslel čierne, zamrznuté postavy, ktoré žijú svoj virtuálny svet, mimo reálneho života, ako napríklad v tomto klipe susedských vzťahov.
“Stále viac si uvedomujem, aké sú naozajstné vzťahy dôležité. Nedá sa každému dať všetko, ale môžem byť aspoň láskavá, súcitná, milujúca, nápomocná… Beriem to ako výzvu predovšetkým pre samú seba.”
Miriam Kaiser má na svojom konte tri autorské albumy Deň dňu (2014), Colour Sounds (2016) a Tanec strún (2018), ktorým sa jej výraznejšie podarilo preniknúť do sveta world music. Svedčí o tom úspešné účinkovanie jej skupiny na showcaseových koncertoch v rámci World Music Festivalu Bratislava (2018) a Czech Music Crossroads v Ostrave ( júl 2019). Jej posledný album bol tiež nominovaný medzinárodnou porotou v rebríčku Radio_Head Awards a stal sa jedným z piatich finalistov v kategórii World Music/Folk za rok 2018.
Viac sa dozviete na oficiálnych profiloch speváčky:
www.miriamkaiser.sk
www.facebook.com/miriamkaiser.sk
https://www.instagram.com/miriamkaiser_singingviolinist/
Zdroj: TS