Petr Marek, absolvent Katedry filmovej vedy na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej v Prahe, sa okrem filmovania venuje tiež divadlu, hudbe, publikačnej a pedagogickej činnosti. Ako filmár začínal s tvorbou na konci osemdesiatych rokov experimentálnymi filmami (najkratší má 9 sekúnd, najdlhší 4 hodiny). Na poli celovečerného filmu pre kino distribúciu debutoval v roku 2002 snímkou „Láska shora“.
V prípade komédie „Nič proti ničomu“ figuruje meno Petra Mareka nielen v kolónke „režisér“. Film spoluprodukoval a keď nestál pred kamerou ako predstaviteľ jednej z úloh, držal ju v rukách a zastával funkciu kameramana. Počas svojej vyše dvadsaťročnej filmárskej kariéry stihol v štáboch vystriedať takmer všetky pozície, vrátane scenáristu, strihača, zvukára či skladateľa filmovej hudby. Za hudobnú zložku filmu „Protektor“ (r.: Marek Najbrt, Česko, 2010) získala jeho formácia MIDI LIDI Českého leva. Účastníci 4 živlov, milovníci kvalitnej elektronickej muziky, ale aj všetci, ktorí sú zvedaví, čo sa skrýva za označením „existenciání electro s lidskou tváří“, si budú môcť koncert MIDI LIDI užiť na banskoštiavnickom amfiteátri už v sobotu 13. 8. 2011 o 23:00.
V nedeľu by si nikto z vyššie spomenutých nemal nechať ujsť ani projekciu Marekovho najnovšieho filmového diela, ktoré od svojej nedávnej premiéry na medzinárodnom filmovom festivale Karlovy Vary, stihlo byť označované aj ako jedna z najlepších českých komédií všetkých čias. Manželia Radek a Johana v ňom prichádzajú na stretnutie adoptovaných, snažiacich sa založiť občianske združenie. Zvažujú adopciu dieťaťa a chcú zistiť, ako takáto skúsenosť človeka ovplyvní. Počas niekoľkodenného pobytu v kempe Jordán, kde sa zraz odohráva, postupne vychádza na povrch, že nie sú jediní, ktorí taja skutočnú motiváciu…
Petr Marek nakrútil svoju tretiu celovečernú snímku s kolegami a kolegyňami z divadelného združenia Láhor/Soundsystem a jej scenár (text Jiřího Najverta) pred sfilmovaním prešiel testom u divadelného publika. Náklonnosť k improvizácii zoskupenia Láhor/Soundsystem a Marekove tvorivé metódy, prirovnávané aj k metódam tvorcov Dogmy 95, robia z filmu v kontexte súčasnej českej kinematografie ozajstnú raritu a 4 živly majú nesmiernu radosť, že ju môžu slovenskému obecenstvu premietnuť ako prvé a za osobnej účasti režiséra!
Zdroj: 4 živly
Publikoval: Redakcia GREGI.NET