Každý úspešný umelec má za sebou akýsi rozprávkový príbeh. Inak na tom nie je ani Scott Bradlee, otec projektu Postmodern Jukebox (PMJ).
V jednom z príspevkov na svojej stránke sa vypísal z toho, čo v skutočnosti prispelo k tomu, aby sa v apríli mohli aj slovenskí fanúšikovia tešiť z originálnych prerábok aktuálnych popových hitov. Málokto by povedal, že nápaditého hudobníka, ktorý dáva Rihanne, Beyoncé alebo Nickelbacku swing-jazzový kabát, vyhodili zo školy a videá začal robiť kvôli dlhom.
„Mal som vyše dvadsať rokov, vyhodili ma zo školy a na krku mi zostali tony študentských dlhov. Tvorba Youtube videí určite nebola tou správnou cestou na to, aby som sa z toho vyhrabal, ale aspoň bola dostatočným kreatívnym únikom,“ začína svoj príbeh na webstránke virálnej senzácie Postmodern Jukebox jej hlava Scott Bradlee.
Svoje prvé video nakrútil svojpomocne v roku 2010. Vtedy si na paškál vzal skladbu Paparazzi od Lady Gaga. Ako inštrumentalista píše, skontaktoval sa so svojimi najtalentovanejšími priateľmi z vysokej školy a pozval ich na spoluprácu. Už tu vznikol koncept charakteristický pre Postmodern Jukebox – hudobné teleso, kvalitná vokalistka a popový hit v úplne iných aranžmánoch. Nakrúcať sa začalo 20. februára 2010 bez akýchkoľvek jasných predstáv o hudobnej stránke celého experimentu.
Basgitarista Chris Anderson, saxofonista Ben Golder-Novick, harfista Brandee Younger a speváčka Emma Walker dostali len veľmi jednoduché inštrukcie, vďaka čomu celé video získalo dojem improvizácie. Walker dokonca zabudla v druhej strofe na text dovtedy pre ňu neznámej skladby, čím videoklip iba nabral na autentickosti. Ako Bradlee píše ďalej, neočakával veľkú odozvu a tešilo ho aj zopár tisíc videní.
Na titulke internetu
Slovné spojenie Postmodern Jukebox sa dostalo do širšieho povedomia až jazzovou cover verziou singla Thrift Shop dvojice Macklemore & Ryan Lewis. Rap o „sekáčoch“ nadobudol svoju spievanú podobu a vrátil sa v čase z roku 2013 do roku 1930.
Jednou z výhod spolupráce s PMJ je aj to, že poskytuje priestor talentovaným vokalistom, a to bez ohľadu na to, či sú ostrieľaní alebo nie. Takýmto spôsobom sa k sláve dostala aj Robyn Adele Anderson. Sympatická pin-up girl si pôvodne vo videoklipe k spomínanej cover verzii nechcela ani zahrať, pretože sa na to necítila dostatočne profesionálna. Bradlee ju presvedčil a videnia, ktoré sa tento raz rátali na stovky tisícok, jej zabezpečili status dvornej speváčky tohto originálneho hudobného telesa. Navyše sa v tom čase dostali na „titulku internetu“, ako sa sociálna sieť Reddit, sama nazýva, čo znamenalo stály prísun nových fanúšikov.
V apríli aj na Slovensku
Medzitým stihol spolok venujúci sa žánrom ako jazz, swing a ragtime minulého storočia po žánrovej a časovej stránke zreštaurovať skladby od Adele, Coldplay, Radiohead, ale aj Skrillexa. Tridsaťštyriročný multiinštrumentalista sa v rámci svojho európskeho turné chystá spolu s Postmodern Jukebox aj na Slovensko. Prostredníctvom série koncertov projektu Orange Music Live v Starej tržnici sa slovenskému publiku predstaví 21. apríla 2016.
Používatelia aplikácie Orange Výhody majú stále možnosť využiť poukážku v hodnote 5 eur na nákup vstupenky cez predajnú sieť Ticketportal.
O zahriatie návštevníkov milujúcich černošské žánre v kombinácii s tanečnou elektronikou sa postará dvojica dídžejov Swing Thing a Papa Django. Obaja elegantní džokeji electroswingovej hudby majú spoločné nielen to, že vystupovali v metropolách ako Berlín, Viedeň, Varšava či Budapešť, ale taktiež aj zdieľanie pódia so zvučnými menami. Boli predskokanmi projektom ako The Parov Stellar Band, Nouvelle Vague, Dunkelbunt alebo Kormac.
Viac info: www.facebook.com/csbratislava
FB event: https://www.facebook.com/events/1092964230733851/
Vstupenky: https://www.ticketportal.sk/event.aspx?id=21594
Ďalší koncert City Sounds: THE STANLEY CLARKE BAND, 7. marec, Istropolis Bratislava
Zdroj: City Sounds